Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

ΔΡΟΜΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ 2009 1. Ιφιγένεια. 2. Η επιστροφή της Ιφιγένειας. 3. Οταν έρχεται ο ξένος.

Δρόμοι προς το αρχαίο δράμα
1. Ιφιγένεια. 2. Η επιστροφή της Ιφιγένειας. 3. Οταν έρχεται ο ξένος.




ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΤΑΥΡΟΙΣ


Δεύτερο επεισόδιο




Ιφ.    Αν σου αρέσουν θεά, οι τελετές , δέξου αυτές

τις θυσίες, , που ανόσιες ο νόμος σε εμάς τις λογαριάζει, κι αλάργα από τέτοιες κρατά των Ελλήνων τα χέρια . ……

Ιφι. Αρκεί η πρώτη μου φροντίδα πρέπει να είναι καλά να γίνουν τα ιερά τα χέρια των ξένων λύστε αφού είναι πια δοσμένοι στην θεά, δεμένοι να μην είναι . Ποια μάνα σας έκαμε , ποιος τάχα πατέρας ; Κι η αδερφή σας τι λεβέντες – αν έχετε αδερφή- θα χάσει και έρμη θα μείνει ! …….


Ορ. Ντροπή να ζήσω , όταν εσύ πεθάνεις μαζί σου στο ταξίδι, πρέπει να ‘ρθω μαζί σου και στον Αδη .

Μίλα καλά τις συμφορές μου πρέπει να τις σηκώνω εγώ κι αφού ένα πόνο να έχω

μπορώ, δεν παίρνω κι άλλον …….


Πυλ. Μια εξαίρεση μονάχα να μου δώσεις : το πλοίο αν πάθει και χαθεί το γράμμα μαζί με το φορτίο μέσα στο κύμα και μόνο την ζωή μου εγώ γλιτώσω , δεσμευτικός πια όρκος να μην είναι …….
Ιφι. Ω εσύ – πώς να σε πω ; - ακριβέ, ακριβέ μου Ορέστη, σ’ έχω εδώ , πολύ μακριά από το Άργος μακριά από την πατρίδα μας , αγαπημένε!......


Δεύτερο στάσιμο

Χο. Αλκυόνα, ω εσύ πουλί, που ένα γύρο στους βράχους της θάλασσας λες το τραγούδι της μαύρης σου μοίρας. ….



Κάλλιο να μου ‘δινε η μοίρα τη δυστυχία να την είχα από πάντα .Βαστάς, όταν η ζωή σου περνά αποξαρχής μες στα βάσανα . Πραγματική συμφορά   
η αλλαγή ‘ναι της τύχης….

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑΣ     ( Γ. Ρίτσος )

Εικόνα1
Να μας, εδώ, νικητές τάχα (νικημένοι) έχοντας φέρει σε πέρας ένα «μεγάλο σκοπό» που δεν τον θέσαμε εμείς στον εαυτό μας .
……


Εικόνα 2
Εσένα σου ‘χαν κολλήσει στις παλάμες δυο μαχαίρια. Δεν σε είχαν για να πετάς, μα για να τρέχεις .
Τα μάτια μας, Θεέ μου. Δε μας έμενε παρά να κοιτάμε προς τα μέσα .
……….
Εικόνα3

Αποφεύγανε να με κοιτάξουν, σαν να τους έφταιξα σε κάτι, σαν να είχα προδώσει εγώ κάποιο μυστικό
                                          τους
…….

Εικόνα 4

Πλησίαζαν τότε οι απόκριες .
Η μητέρα σκέφτηκε να με ντύσει ελάφι .
Δεν ήμουν πια εγώ.
Ήμουνα ο άλλος .

………

Εικόνα 5

Στην ξενιτιά μεγάλωνα αλλιώτικα,
Ελεύθερα,
Σε μιαν άχρονη σχεδόν ηλικία .
Και τότε λαχταρούσα να κάνω έναν τεράστιο θόρυβο – να ρίξω κάτω εκείνο το άγαλμα μου, στη μέση της πλατείας .

……….



Εικόνα 6

Κι άξαφνα,
Είδα ένα αγκάθι άκρη-άκρη στο χιτώνα της μητέρας και με μιάς κατάλαβα το αναπότρεπτο πια του θανάτου μου . 

……..


«Όταν έρχεται ο ξένος»   ( Γ.Ρίτσος )

Εικόνα 1 (χορός)
Ξένος, ακάλεστος, ήρθε να λυπηθεί εμάς ……..
Μη Αν.

Εικόνα 2
Ήταν μία αρχή από μικρή τρυφερότητα . Να ξεθαρρευτούμε . Να επεκτείνουμε την μνήμη μας προς τα πέρα ή προς τα πάνω …..

Εικόνα 3
Εκείνα που χάσαμε, εκείνα που έρχονται, εκείνα που φτιάχνουμε, είναι δικά μας , μπορούμε να τα δώσουμε . …….





Εικόνα 4
Τότε τα παιδιά αρνιόνταν να κοιμηθούν τα μεσημέρια . Τρέχαν ξυπόλυτα στ’ αγκάθια της αιωνιότητας . ……


……….

Εικόνα 6
Κάθε βράδυ, πριν κοιμηθούν οι γυναίκες , χτένιζαν τα μαλλιά τους, με ιερατικές κινήσεις.
Εικόνα 9
Απρόσιτες γυναίκες, δεσποτικέ, αυταρχικές, αειπάρθενες, φιλενάδες της νύχτας .





Εικόνα 11
Δεν υπάρχει θάνατος. Ένας τριγωνικός ήλιος στον απέναντι τοίχο. 

                 Τέλος

              

























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου